Ny organisation för Sandvikenhus efter årsskiftet
Sandvikenhus får ny organisation från 1 januari 2025.
För dig som är hyresgäst innebär detta inga större förändringar, men du som bor i Järbo, Storvik eller Årsunda kan komma att träffa nya personer i området.
Alla fastighetsskötare utgår från Sandviken
I och med vår omorganisation stänger vi våra lokalkontor i Järbo, Storvik och Årsunda. Alla fastighetsskötare kommer framöver att utgå från Sandviken.
Bakgrunden till förändringen är att vårt uppdrag att sköta Sandvikens kommuns fastigheter och grönområden upphör. Det ansvaret återgår till kommunen, och vi anpassar vår verksamhet genom att minska både organisation och bemanning.
Oförändrad service för dig som är hyresgäst
Vi kommer precis som tidigare att se till att du så snabbt som möjligt får hjälp med det som behövs. Däremot kommer du som bor i Järbo, Storvik eller Årsunda att se en del nya ansikten i området eftersom en del av skötseln kommer att utföras av våra inhyrda entreprenörer.
Den nya organisationen
Lite över 90 personer är anställda i den nya organisationen, alla med olika kompetenser.
Affärsstöd - marknad och stöd
Totalt 25 personer, inom exempelvis ekonomi, hållbarhet, IT, in- och utflyttning, kundtjänst, personal, kommunikation med mera.
Fastighetsutveckling - beställare
8 personer som alla är experter på våra fastigheter. Till exempel inom energi, teknik, miljö, investeringar, underhåll, nyproduktion med mera.
Drift och service - utförare
Vårt största område med 59 medarbetare som utför arbetet i och omkring våra lägenheter. Reparation, hantverkare, fastighetsskötsel, lås och passage med mera. Fyra personer hanterar hyresgästernas felanmälningar.