Sandvikenhus

Felanmälan & Journummer

Gör gärna din felanmälan på Mina sidorlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vid akuta fel under kontorstid, ring vår kundtjänst på tel.nr 026‑24 22 00.

Vid akuta fel efter kontorstid, ring journumret 026-10 68 00.

Bredband

Vid problem med bredbandstjänst, kontakta din tjänsteleverantör.

Med anledning av Coronavirus Covid-19 uppmanar vi våra hyresgäster att tills vidare felanmäla endast vid akuta fel

Sandvikenhus följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten med flera myndigheter ger och vår högsta prioritet är våra hyresgästers och våra medarbetares hälsa.

Vi måste alla hjälpas åt för att minska smittspridningen av Coronaviruset. I möjligaste mån fortsätter vi vår verksamhet som vanligt men under en period kommer vi att ha begränsad service till våra hyresgäster.

Anmäl inte fel som inte är akuta

Vi ber dig att tills vidare felanmäla endast akuta fel i ditt boende. När du kontaktar oss kommer vi att fråga om du tillhör riskgrupp eller har förkylningssymptom som hosta, feber, snuva eller halsont. Har du möjlighet att inte vara hemma när vi kommer så kan detta vara en enkel säkerhetsåtgärd. Tänk också på att inte besöka våra lokaler, t ex kundtjänst, om du har förkylningssymptom.

Kvartersvandringar ställs in men besiktningar utförs

In- och utflyttningsbesök, hyresgästmöten och kvartersvandringar ställs in med omedelbar verkan. Däremot fortsätter vi utföra besiktningar, elbesiktningar och liknande, under förutsättning att det inte finns risk för smittspridning. Vi kommer att hålla avstånd till alla hyresgäster och uppmanar våra hyresgäster att göra detsamma.

Åtgärderna ovan syftar till att så långt det är möjligt göra det tryggare för både dig och våra medarbetare och vi hoppas du har förståelse för detta. Du är alltid välkommen att kontakta oss via webb, e-post och telefon, dock kan det hända att kundtjänst har lite längre svarstider än normalt.

Ovanstående information kan komma att ändras med kort varsel, så håll utkik här på webbplatsen efter uppdateringar.

Läs mer om Coronavirus Covid 19
Folkhälsomyndighetens webbplatslänk till annan webbplats
Sandvikens kommuns webbplatslänk till annan webbplats


Pågående Driftstörningar

  • 2020-03-26

    Driftstörning bredbandsnät

    Natten mot måndag 6 april kommer Sandviken Energi att utföra underhållsarbete på fibernätet väster om Sandviken. Läs mer

  • 2020-03-13

    Planerat underhåll

    Tisdag 17/3 från kl 18.30 - ca 23.00 kommer underhållsarbete att utföras i passagesystemet som hanterar porttelefoner och elektronisk tvättstugebokning. Läs mer

  • 2020-03-13

    Övergång till digitala tv-sändningar

    8 september går Com Hem över till att sända tv-kanaler digitalt. För hyresgäster som har en nyare tv-apparat räcker det med att göra en ny kanalsökning. Har du en äldre tv-apparat kan det behövas en digitalbox för att kunna se tv-sändningarna. Läs mer

  • 2020-01-09

    Planerad driftstörning

    Avser elektronisk tvättstugebokning. Läs mer

  • 2019-09-20

    Känns det kallt inomhus?

    Ta det lugnt och kolla våra tips. Läs mer

  • 2019-09-05

    Strömavbrott vid mätarbyten

    Information till berörda hyresgäster kommer från Sandviken Energi. Läs mer

  • 2018-09-10

    Porttelefoner

    Felanmäl om du märker störningar. Läs mer

Viktigt om tubnyckel vid felanmälan

Om du väljer att reparatören kan gå in med tubnyckel, så är det viktigt du hänger en nyckel i tuben.

Om det inte hänger någon nyckel i tuben när reparatören kommer, så går han eller hon inte in i lägenheten och du måste förnya din felanmälan.

Prenumerera på driftsinformation

Vill du automatiskt ha ett mail när det läggs ut ny driftsinformation? Anmäl dig nedan!

Hantera prenumeration