Tillval

Som hyresgäst hos Sandvikenhus är du garanterad en viss grundstandard på inredningen i din lägenhet. Men du kanske ändå vill förnya ditt hem och höja standarden på inredningen. Det kan du göra genom att beställa tillval, exempelvis diskmaskin.

Du kan också välja något som kallas ”standardhöjande åtgärd", t ex säkerhetsdörr.

Skillnaden mellan ett tillval och en standardhöjande åtgärd är hur de betalas. För ett tillval betalar du en fast summa i 12 år. Kostnaden för en standardhöjande åtgärd bakas in i hyran och följer hyresutvecklingen.

Ladda ned

 

VANLIGA FRÅGOR

Hur beställer jag?
Du beställer genom att fylla i blanketten som finns hos kundtjänst på Plangatan 7. Du kan också ladda ner blanketterna via länkarna uppe till höger. Glöm inte underteckna din beställning.

När kan jag beställa?
Du kan göra en beställning i stort sett när som helst, om du är kontraktsinnehavare och inte har några skulder till Sandvikenhus.

Passar alla tillval i alla lägenheter?
Tillvalsmöjligheterna kan ibland vara begränsade, eftersom varje lägenhet har sina speciella förutsättningar. Kontakta oss för mer information.

Hur betalar jag?
Betalningen sker genom ett månatligt hyrestillägg och/eller installationsavgift.

Hur lång tid tar det innan jag får mitt tillval eller standardhöjande åtgärd?
Leveranstiden beror på valet av produkt.

Äger jag de produkter jag beställt?
Nej, produkterna ägs av Sandvikenhus och tillhör lägenheten. Du får alltså inte ta med dig dem om du flyttar. De övertas av nästa hyresgäst.