Inkopplingsguide

I stort sett alla våra lägenheter är anslutna till vårt öppna bredbandsnät. Via bredbandsnätet kan du till exempel ansluta dig till Internet, IP-telefoni och digital-TV. Vårt bredbandsnät ger dig möjligheter att beställa Pay-Per-View, filmer, spela spel och en lång rad andra tjänster. 

Sandvikenhus har valt ett så kallat "öppet nät". Det innebär att vi upplåter nätet åt ett antal företag som får möjlighet att marknadsföra och leverera sina tjänster till Sandvikenhus hyresgäster. Den enskilde hyresgästen tar själv kontakt med den eller de leverantörer man vill använda och sluter sedan avtal med dessa. För att beställa en internetjänst loggar du som hyresgäst in på Mina Sidor och och klickar dig vidare till vår bredbandsportal, tjänsten aktiveras inom någon timme efter att du beställt den.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så här gör du 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Support och felanmälan

Sandvikenhus har ingen support eller felanmälan för bredbandstjänster.

För support och felanmälan vänder du dig alltid till den leverantör som du använder, för till exempel internet eller IP-telefoni. Kontaktinformation till din tjänsteleverantör hittar
du på din faktura eller på sidan Support och felanmälan.

Guiden som pdf